Hur kan vi hjälpa dig? Se våra vanliga frågor och svar eller kontakta oss.

Efter att du varit i kontakt med vår kundservice eller kundservicechef kan du givetvis ta din fråga vidare till en extern part. Det finns en rad myndigheter och instanser som hjälper dig med rådgivning och omprövning utifrån gällande konsumentlagstiftning.

Allmänna Reklamationsnämnden (ARN)

Till Allmänna Reklamationsnämnden kan du vända dig för hjälp i olika konsumenttvister. Denna statliga myndighet prövar ditt ärende opartiskt och kostnadsfritt.
www.arn.se

Kommunala konsumentvägledare

Kommunen bistår i regel med rådgivare som är kostnadsfria, opartiska och kan ge dig råd angående något Gävle Energi beslutat om. Vi rekommenderar att du kontaktar din kommun och frågar efter deras konsumentvägledare.

Efter att vi har skickat avtalsbekräftelsen till dig har du alltid 14 dagars ångerrätt. Kontakta vår kundservice om du vill ångra ditt avtal eller använd konsumentverkets blankett. Mer information om distansavtalslagen hittar du på konsumentverkets webbsida.

Kontakta kundservicechef

Om du av någon anledning skulle vara missnöjd med hur du blivit behandlad av vår kundtjänst, finns en kundservicechef att vända sig till i andra hand.

bild på kundservicechef
Camilla Tillman
Kundservicechef
026-17 85 24
Mejla

Läs mer
Vi värnar om din integritet
GDPR och behandling av personuppgifter.
Hur använder vi cookies?
Vi använder cookies på våra webbsidor.
Begär registerutdrag
Vill du veta vad som finns registrerat om dig själv i våra register?