Vad vill du anmäla?
Inflytt eller teckna nytt?
Om du inte är kund sedan tidigare eller är kund och vill lägga till en ny adress behöver du teckna nya avtal. Enkel signering med BankID.
Utflytt och inflytt
Om du ska flytta mellan två bostäder kan du ta med, teckna nytt och säga upp avtal på en och samma gång via Gävle Energis Mina sidor.
Uppsägning
Om du ska flytta ut utan att ta med dina befintliga avtal. Kanske säljer du fritidshuset, flyttar sambo eller till en annan adress dit vi inte kan leverera.
Vanliga frågor och svar om flytt och uppsägning
Har du installerat fiber i din fastighet och ska flytta därifrån är du skyldig att betala den återstående anslutningsavgiften då avtalet är bundet till dig som kund. Du kan fortsätta betala månadsvis alternativt kontakta vår kundservice för att få en slutfaktura på resterande månader. Tänk på att säga upp dina tjänster innan du flyttar.
Har du installerat fiber i din fastighet och ska flytta därifrån är du skyldig att betala den återstående anslutningsavgiften då avtalet är bundet till dig som kund. Du kan fortsätta betala månadsvis alternativt kontakta vår kundservice för att få en slutfaktura på resterande månader. Tänk på att säga upp dina tjänster innan du flyttar.
Efter din avtalstid är det 1 månads uppsägningstid.
Efter din avtalstid är det 1 månads uppsägningstid.
Efter avtalstiden, som är 12 månader, är uppsägningstiden 1 månad.
Efter avtalstiden, som är 12 månader, är uppsägningstiden 1 månad.