Hög kvalitet

Hastigheter mellan 10 och 1000 Mbit/s.

Symmetrisk trafik

Lika hög ned- och uppladdningshastighet.

Kostnadsfri support

Kostnadsfri support alla dagar mellan 8-22.

För dig som är beroende av bredband med utökad support

För företag som är starkt beroende av en stabil och pålitlig internetuppkoppling samt kräver utökad teknisk support, erbjuder GavleNet Business Fiber den optimala lösningen. Med denna tjänst är du garanterad samma höga bandbredd både uppströms och nedströms, vilket innebär att du kan skicka och ta emot data med samma höga hastighet och pålitlighet. Detta är särskilt viktigt för företag som använder internet för att leverera tjänster till sina kunder, där en jämn och konstant uppkoppling är avgörande för verksamhetens framgång.

Med GavleNet Business Fiber får ni inte bara en kraftfull bredbandslösning utan också en pålitlig partner som förstår vikten av driftsäkerhet och kundsupport.

kvinna sitter vid skrivbord med dator och dricker kaffe

  • Bandbredd: 10, 50, 100-1000Mbit/s
  • Trafik: Symmetrisk.
  • Gränssnitt: 100/1000Base-TX, Ethernet. GavleNet tillhandahåller konverterare från fiber till koppar.
  • Grundtjänster: Namnserver – DNS. Mejlserver – SMTP.
  • IP-adresser: En publik IP-adress ingår. En ytterligare publik IP-adress kan ansökas om via detta formulär.
  • Teknisk support: Alla dagar mellan 08-22.
  • Felanmälan: Dygnet runt.
  • Servicenivå 2: 8 timmars inställelsetid arbetsdagar mellan 08-17.
  • Övervakning: Alla förbindelser fram till och med GavleNets överlämningspunkt.

I grundtjänsten ingår Servicenivå 2. Övriga tillval eller önskemål enligt Huvudavtal. Kunden ansvarar för och bekostar fastighetsnät och de lokalutrymmen som behövs för tjänsten samt den elanslutning och elförbrukning som behövs för tjänsten. Kunden ser också till att tillstånd finns för etablering i fastigheten.

Tilläggstjänster

GavleNet Business Fiber kan anpassas genom val av tilläggstjänster.

  • Servicenivå 3, 4 timmars inställelsetid arbetsdagar mellan 08-17.
  • Kundanpassad servicenivå, enligt separat överenskommelse.
  • Komplettering av fastighetsnät.
  • IPv6

Leveransen delas in i fyra faser.

Beställning

Kunden gör en skriftlig beställning till Gävle Energi enligt avtal.

Leveransstart

Gävle Energi levererar beställd funktion enligt huvudavtal. Leveransstart ska vara tilltagen så att Gävle Energi uppfyller utlovad effektiv leveransdag*). Kunden ansvarar för att Gävle Energi har tillgång till eventuella utrymmen för installation vid överenskommen tidpunkt.

Leveransprov 1

Gävle Energi utför leveransprov av levererad funktion. Efter avslutat prov överlämnas anläggningen till kund för eget leveransprov.

Leveransprov 2

Kund utför eget leveransprov inom två (2) arbetsdagar efter överlämnad leverans. Leveransen anses godkänd om ingen anmärkning inkommit inom denna tid eller om levererad tjänst tagits i drift. Vid befogad anmärkning utgår ny provperiod.

*) Effektiv leveransdag är den dag då hela leveransen genomförts enligt ovan.

Gävle Energi garanterar ingen säkerhet mot intrång. Däremot är portarna; 135, 137, 139, 445, 1900 och 4444 filtrerade. Kunden måste själv stå för sin egen policy när det gäller brandväggar och dylikt.

Service för planerat underhåll

Planerade underhåll genomförs i största möjliga mån mellan 00-06 natten till måndag.

Intresseanmälan bredband

Så går det till

  • Gör intresseanmälan Fyll i dina uppgifter i formuläret och skicka in din intresseanmälan.
  • Vi kontaktar dig När vi tagit emot din intresseanmälan kontaktar vi dig för en skräddarsydd lösning som passar din verksamhet.
  • Avtal för signering Vi skickar ett avtal till dig för e-signering.
  • Aktivering av tjänst Ditt bredband aktiveras enligt överenskommet datum.

Har du frågor eller vill veta mer?

Vi hjälper dig gärna. Kontakta någon av våra säljare eller skicka ett meddelande till vår kundservice.

Carl Haglind Hartman
Säljare
026-17 86 18
Mejla
Göran Asplin
Säljare
026-17 86 70
Mejla