Konsumenträtt

Vilka rättigheter har du som konsument?

Här har vi samlat information som kan vara till hjälp.


Vår kundservice hjälper dig med alla sorters kundärenden och oavsett vad ärendet gäller så rekommenderar vi att kontakta dem i första hand. Om du sedan fortfarande skulle känna dig missnöjd över hur vi hanterat ditt ärende, eller anser dig blivit illa behandlad av oss, så ska du givetvis få framföra din åsikt vidare. Här finns bra information om var du då kan vända dig.

Kundservice

Hos kundservice får du snabb hjälp med att kontakta rätt person på Gävle Energi som bäst kan hjälpa dig med ditt ärende.

Kundservicechef

Om du av någon anledning skulle vara missnöjd med hur du blivit behandlad av vår kundtjänst, finns en kundservicechef att vända sig till i andra hand. Kundservicechefen kan hjälpa dig med frågor, klagomål, synpunkter och även bistå med hjälp att ta eventuella frågor vidare externt.

I tredje hand så kan du givetvis ta din fråga vidare till en extern part. Det finns en rad myndigheter och instanser som hjälper dig med rådgivning och omprövning utifrån gällande konsumentlagstiftning.

Allmänna Reklamationsnämnden (ARN)
Till Allmänna Reklamationsnämnden kan du vända dig för hjälp i olika konsumenttvister. Denna statliga myndighet prövar ditt ärende opartiskt och kostnadsfritt.
www.arn.se

Kommunala konsumentvägledare
Kommunen bistår i regel med rådgivare som är kostnadsfria, opartiska och kan ge dig råd angående något Gävle Energi beslutat om. Vi rekommenderar att du kontaktar din kommun och frågar efter deras konsumentvägledare.

I tredje hand så kan du givetvis ta din fråga vidare till en extern part. Det finns en rad myndigheter och instanser som hjälper dig med rådgivning och omprövning utifrån gällande konsumentlagstiftning.

Allmänna Reklamationsnämnden (ARN)
Till Allmänna Reklamationsnämnden kan du vända dig för hjälp i olika konsumenttvister. Denna statliga myndighet prövar ditt ärende opartiskt och kostnadsfritt.
www.arn.se

Kommunala konsumentvägledare
Kommunen bistår i regel med rådgivare som är kostnadsfria, opartiska och kan ge dig råd angående något Gävle Energi beslutat om. Vi rekommenderar att du kontaktar din kommun och frågar efter deras konsumentvägledare.

Läs mer

personalbild
Camilla Tillman
Kundservicechef
026-17 85 24
camilla.tillman@gavleenergi.se